Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує щодо податкового законодавства
опубліковано 14 лютого 2023 року о 08:11

Очільниця податкової служби Дніпропетровщини прийняла участь у нараді з представниками державних органів Синельниківського району

Днями, відбулась робоча нарада представників органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, інститутів громадянського суспільства Синельниківського району Дніпропетровської області за участі в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Твердохлєб Марини.

Під час заходу сторони обговорили першочергові важливі та актуальні питання, зокрема акцентовано увагу на взаємодії ГУ ДПС з громадами Синельниківського району у минулому році та перспективах співпраці у 2023 році.

Спільне обговорення і вирішення питань, пов’язаних з наповненням бюджетів, податківцями області з представниками органів місцевого самоврядування – це робочий процес, який відбувається на постійній основі.

Твердохлєб Марина підкреслила, що впродовж 2022 року зросли надходження до місцевих бюджетів у порівнянні з 2021 роком. Вона висловила подяку платникам за добросовісну сплату податків, проявлення патріотизму та соціальну відповідальність.

«Стабільні позитивні результати у наповненні бюджетів досягнуті завдяки спільним заходам та тісній співпраці податкової служби з територіальними громадами. Ми завжди готові до співробітництва з бізнесовими колами та громадськістю, які формують утвердження в суспільній думці якісно нового свідомого ставлення до необхідності сплати податків, – зазначила очільниця податкової служби Дніпропетровщини. – Податкові надходження до місцевих бюджетів є основою фінансової спроможності громади та регіону в цілому».


ЕК для громадян» - електронний режим, за допомогою якого можливо комфортно подати декларацію про майновий стан і доходи

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за допомогою Електронного кабінету платник податків мають можливість оперативно комунікувати з податковими органами.

Так, в Електронному кабінеті у режимі «ЕК для громадян» електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» дозволяє сформувати декларацію та подати її до контролюючого органу з копіями первинних документів, у т.ч. для використання права на податкову знижку. При складанні декларації в Електронному кабінеті здійснюється часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей при отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб, та відомостей про об’єкти нерухомого чи рухомого майна.

Використання цього електронного сервісу:

  • скорочує час і витрати при поданні податкової декларації;
  • мінімізує помилки при заповненні декларації
  • надає можливість подання копій первинних документів як додаток до податкової декларації в онлайн-режимі.

Нагадуємо, що податкова декларація про майновий стан і доходи за 2022 рік подається до 01 травня 2023 року (включно).


Перевірки: Розширено підстави для проведення перевірок з питань трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо приватизації державного і комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу» від 03.11.2022 № 2719-ІХ (набрав чинності 24.11.2022) розширено перелік підстав для проведення документальних позапланових перевірок.

Так, з 24.11.2022 до таких підстав, відповідно до п.п. «б» п.п. 69.2 п. 69 підр. 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) включено підстави, зокрема, з питань трансфертного ціноутворення (далі – ТЦ) та міжнародного оподаткування.

У частині контролю за трансфертним ціноутворенням відновлені позапланові документальні перевірки з таких підстав:

  •  не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звітність для податкового контролю за ТЦ відповідно до п. 39.4 ст. 39 Кодексу (п.п. 78.1.2 п. 78.1 ст. 78 Кодексу);
  •  у разі отримання документально підтвердженої інформації та даних, що свідчать про невідповідність умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» та/або встановлення невідповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» у порядку, передбаченому п.п. 39.5.1.1 п.п. 39.5.1 п. 39.5 ст. 39 Кодексу (п.п. 78.1.14 п. 78.1 ст. 78 Кодексу);
  •  неподання платником податків або подання з порушенням вимог п. 39.4 ст. 39 Кодексу звіту про контрольовані операції та/або документації з ТЦ або у разі встановлення порушень під час моніторингу такого звіту або документації відповідно до вимог п. 39.4 і 39.5 ст. 39 Кодексу (п.п. 78.1.15 п. 78.1 ст. 78 Кодексу);отримано звіт про контрольовані операції, надісланий платником податків відповідно до п. 39.4 ст. 39 Кодексу. У такому разі перевірка проводиться виключно з питань контролю ТЦ (п.п. 78.1.16 п. 78.1 ст. 78 Кодексу).

У частині контролю за міжнародною діяльністю передбачені такі підстави для проведення позапланових документальних перевірок:

  •  з питань оподаткування юридичними особами або іншими нерезидентами, які здійснюють господарську діяльність через постійне представництво на території України, доходів, отриманих нерезидентами із джерелом їх походження з України;
  •  нерезидентів (представництв нерезидентів);
  •  у разі отримання інформації, що свідчить про ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України, відповідно до вимог п.п. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, без взяття на податковий облік (п.п. 78.1.22 п. 78.1 ст. 78 Кодексу).

Крім вже вказаних, існують підстави, які застосовуються, зокрема, завдяки обміну податковою інформацією з компетентними органами зарубіжних країн, зокрема:

  •  якщо після проведення документальної планової перевірки або документальної позапланової перевірки отримано інформацію та/або документи від іноземних державних органів, які стосуються питань, що були охоплені під час попередніх перевірок платника податків та свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Така перевірка проводиться виключно щодо питань, що стали підставою для проведення такої перевірки (п.п. 78.1.21 п. 78.1 ст. 78 Кодексу);
  •  у разі отримання інформації, що свідчить про ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України, відповідно до вимог п.п. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, без взяття на податковий облік (п.п. 78.1.22 п. 78.1 ст. 78 Кодексу).

Вищезазначені перевірки проводяться з урахуванням норм п. 69.2 ст. 69 підр. 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, а саме за наявності безпечного доступу, допуску до відповідних територій, приміщень, документів платників податків та іншого.

Документальні позапланові перевірки, які були розпочаті, але не можуть бути завершені у зв'язку з виникненням обставин, передбачених даним пунктом, можуть бути зупинені до завершення дії таких обставин та/або усунення перешкод щодо проведення перевірки.

Також варто зауважити, що документальні позапланові перевірки з підстав, визначених п.п. 78.1.14 – 78.1.16 п. 78.1 ст. 78 Кодексу, що були розпочаті та не завершені до 24 лютого 2022 року, поновлюються на невикористаний строк.

Разом з тим, до виникнення підстав та початку проведення контролюючим органом перевірки платники податків, які здійснювали контрольовані операції (далі – КО), мають можливість переглянути проведені ними КО на відповідність принципу «витягнутої руки» та скористатись можливістю проведення самостійного коригування (подання уточнюючого розрахунку до 1 жовтня 2023 року) відповідно до п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 та п. 50.1 ст. 50 Кодексу.

Варто також врахувати, що згідно з нормами п. 50.1 ст. 50 Кодексу платники податків мають можливість добровільної сплати податку на прибуток іноземних юридичних осіб шляхом подання уточнюючих розрахунків.

Нагадуємо, що відповідно до п.п. 69.1 п. 69 підр. 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу в разі відсутності можливості своєчасно виконати свій податковий обов'язок щодо дотримання термінів сплати податків і зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), зокрема передбачених ст. ст. 39 і 392 Кодексу, п. 46.2 Кодексу, платники податків звільняються від передбаченої Кодексом відповідальності з обов'язковим виконанням таких обов'язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Довідково: Питання трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування можуть також досліджуватись у ході перевірок, організованих відповідно до п.п. 78.1.5, 78.1.7, 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 Кодексу.

Увага шахраї!

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) фіксуються спроби телефонного психологічного тиску шахраїв на представників підприємницької діяльності з метою отримання грошових коштів.

Так, використовуючи телефонні номери та загальні Інтернет комунікації, прикриваючись нібито належністю до податкової служби , невідомі особи вимагають від суб’єктів господарювання грошові кошти, чим відверте дискредитують працівників державної служби, негативно впливають на їх ділову репутацію та честь.

ГУ ДПС звертається до платників податків бути обачними, не піддаватися на провокації. У разі виникнення вказаних ситуацій, вчинення протиправних дій від імені працівників ДПС, негайно звертатись до Національної поліції за телефоном 102.


ДПС перевіряє скарги громадян щодо невидачі розрахункових документів при продажу побутової електроніки

Державна податкова служба України системно отримує скарги громадян щодо невидачі розрахункових документів при продажу побутової електроніки, мобільних пристроїв та інших ґаджетів.

При цьому значна частина скарг стосується порушень порядку проведення розрахунків національними торговельними мережами, торговельні об’єкти яких знаходяться в різних регіонах України.

У 2022 році ДПС організовано 213 фактичних перевірок платників податків, які мають найбільші ризики порушень порядку проведення розрахунків та належать до національних мереж роздрібної торгівлі. Як результат – виявлено порушень майже на 400 млн гривень.

У переважній більшості виявлені порушення стосувалися невидачі розрахункових документів при продажу товарів та їх обліку за місцем продажу.

У 2023 році ДПС продовжить та посилить роботу у цьому напрямі.

Тож закликаємо всіх без виключення суб’єктів господарювання виконувати вимоги законодавства щодо забезпечення дотримання порядку проведення розрахунків.

Водночас ДПС просить громадян проявляти свою громадську позицію та повідомляти податкові органи про всі відомі факти продажу товарів чи надання послуг без видачі розрахункових документів (фіскальних чеків).


Діють нові довідники пільг

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що на вебпорталі ДПС України станом на 25.01.2023 опубліковано нові:

  •  Довідник податкових пільг № 113/1, що є втратами доходів бюджету,
  •  Довідник інших податкових пільг № 113/2.

У зазначених довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, а також початок та кінець дії пільг.

Нагадаємо, що облік сум податкових пільг, отриманих суб’єктами господарювання, здійснюють контролюючі органи на підставі інформації, наявної у поданих такими суб’єктами господарювання податкових деклараціях.

Довідники розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

(шлях: Головна/Довідники, реєстри, переліки/Довідники/Довідники пільг)


До уваги волонтерів!

Заява про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації.

Заява у паперовій форм може бути подана особисто, поштою або через уповноважену особу (представника):

благодійником особисто – до будь-якого контролюючого органу з пред’явленням паспорта;

представником – до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи – благодійника, за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої нотаріально, на проведення відповідних дій (після пред'явлення повертається) та її копії;

поштою – до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи – благодійника, підпис фізичної особи – благодійника на заяві має бути завірений нотаріально.

Для отримання форми для заповнення натисніть тут.

Заява у електронній формі може бути подана через Електронний кабінет.

Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які ідентифіковані за особистим ключем, виданим будь-яким кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.

Для формування заяви після ідентифікації та входу в приватну частину ЕК необхідно пройти за маршрутом «Додатково / Ведення звітності /Створити» та обрати форму з кодом f1308301.

Після заповнення заяви здійснити перевірку, зберегти, підписати і відправити.

Для подання заяви в електронній формі через Електронний кабінет натисніть тут.

Електронна форма заяви (f 1308301) для розробників програмного забезпечення розміщена за посиланням: https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm


Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, сервісу «Пульс», державної установи «Урядовий контактний центр» та «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»

Організація якісного та своєчасного розгляду інформації, яка надходить засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт – центру ДПС – важливий вектор роботи податкової служби Дніпропетровської області.

Всього у січні 2023 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшло 27 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо, дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі – звернення).

У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року загальна кількість звернень платників податків на сервіс «Пульс» у 2023 році зменшилась на 2 одиниці (січень 2022 року – 29 карток).

Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:

  • щодо роботи органів ДПС – 8 звернень (29,61%);
  • щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 13 (48,15%);
  • інші – 6 одиниць (22,22%).

Всі інформаційні картки, які перебували на розгляді в ГУ ДПС, своєчасно опрацьовані та розглянуті відповідно до вимог норм діючого законодавства.

За січень 2023 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 7 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр» і 5 звернень, що надійшли на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА».

Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр»:

  • про надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання –3 (42,9%);
  • інші питання – 4 (57,1%).

На «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» надійшло 5 звернень.

Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»:

  • щодо виконання Постанови Дніпропетровського апеляційного суду – 2(40,0%);
  • проведення перевірок з питань дотримання вимог законодавства по РРО та ухилення від оподаткування – 1(20,0 %);
  • щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 1 (20,0%);
  • отримання чи відмова від ІНН – 1 (20,0 %).

За відповідний період 2022 року до державної установи «Урядовий контактний центр» надійшло 44 звернення, на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» – 3 звернення.


Трудові відносини з працівниками – у фокусі уваги ДПС та Держпраці

Представники ДПС та Держпраці під час робочої зустрічі обговорили питання посилення співпраці при здійсненні контрольних функцій.

Для забезпечення якісного відпрацювання скарг та звернень громадян, що надходять до органів Держпраці з питань неоформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), такі скарги та звернення будуть надсилатися до органів ДПС для вжиття відповідних заходів реагування.

Відповідно до норм Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом, у тому числі, на дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Зауважимо, що фактична перевірка здійснюється за наявності підстав, передбачених п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України та без попередження платника податків (особи).

Оформлення трудових відносин роботодавцями з найманими працівниками – це забезпечення соціальних гарантій громадян та надходжень до бюджету.


Щодо перереєстрації платника ПДВ

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що нормами пункту 183.15 статті 183 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та розділом IV Положення про реєстрацію платників ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 встановлено наступне.

У разі перетворення юридичної особи – платника ПДВ або зміни даних про платника ПДВ, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові) платника ПДВ і не пов’язані з ліквідацією або реорганізацією платника ПДВ, а також встановлення розбіжностей чи помилок у записах реєстру платників ПДВ проводиться перереєстрація платника ПДВ.

Перереєстрація платника ПДВ здійснюється з дотриманням правил та у строки, визначені статтею 183 ПКУ для реєстрації платників ПДВ, шляхом внесення відповідного запису до реєстру платників ПДВ.

Для перереєстрації платник ПДВ подає в електронній формі заяву за формою № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника ПДВ або виникли інші підстави для перереєстрації. При цьому другий аркуш реєстраційної заяви платника ПДВ не заповнюється.

У разі перереєстрації дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою перереєстрації є останній день строку у 3 робочих дні від дня отримання реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація".

До дати перереєстрації платник ПДВ використовує попередні реквізити податкової реєстрації.

Якщо особа, утворена шляхом перетворення, не подала у встановлений строк заяви для перереєстрації, її реєстрація платником ПДВ анулюється відповідно до статті 184 ПКУ.

Водночас звертаємо увагу на те, що перереєстрація у зв’язку із зміною найменування (крім перетворення) (прізвища, імені та по батькові) платника ПДВ, який включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, здійснюється контролюючим органом без подання заяви платником ПДВ на підставі відомостей з цього Єдиного державного реєстру.

У разі зміни платником ПДВ місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого контролюючого органу здійснюється зняття такого платника з обліку в одному органі і взяття на облік в іншому в порядку, встановленому Міністерством фінансів України. При цьому перереєстрація платника ПДВ не проводиться.


Дніпропетровщина продовжує тримати економічний фронт!

У січні 2023 року від платників Дніпропетровської області збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) склав понад 5,1 млрд грн, що на 216,5 млн грн більше ніж за відповідний період 2022 року. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Твердохлєб.

До державного бюджету у січні 2023 року надійшло понад 2 млрд грн, а місцеві бюджети отримали понад 3,1 млрд гривень.

Протягом січня 2023 року платники Дніпропетровщини сплатили понад 2,2 млрд грн єдиного внеску, що на понад 613,5 млн грн або на 37,4 відсотки більше, ніж за січень 2022 року.

Керівник податкової служби Дніпропетровщини висловила подяку сумлінним платникам, які своєчасно сплачують податки, забезпечують надходження, підтримують економічну стабільність нашої держави.


До уваги платників єдиного податку першої групи!

Зважаючи на поширення у соціальних мережах неправдивої інформації щодо запровадження обов’язкового застосування РРО/ПРРО усіма суб’єктами господарювання сфери торгівлі, Державна податкова служба України інформує, що відповідно до абзацу другого преамбули Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) визначено, що встановлення норм щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій в інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.

Також згідно з пунктом 6 статті 9 Закону № 265 РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами – підприємцями), які не застосовують реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій відповідно до Податкового кодексу України.

Зазначена вимога Закону № 265 кореспондується із пунктом 296.10 статті 296 Податкового кодексу України, відповідно до якого РРО/ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.

Звертаємо увагу, що Державна податкова служба України не планує розширювати коло платників податків на яких поширюватиметься обов’язок застосування РРО/ПРРО.


Порядок відмови від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється в порядку, визначеному підпунктами 298.2.1 – 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, для відмови від спрощеної системи оподаткування суб'єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів (п.п.298.2.2 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).

Нормами п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ визначено, що платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у таких випадках та в строки:

1) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

2) у разі перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ, платниками єдиного податку першої і другої груп, які використали право на застосування інших ставок, встановлених для третьої групи, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

3) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

4) у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у п. 291.6 ст. 291 ПКУ, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;

5) у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;

6) у разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення;

7) у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;

8) у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім п. 59.1 ст. 59 ПКУ, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів;

9) у разі здійснення платниками першої або другої групи діяльності, яка не передбачена у підпунктах 1 або 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ відповідно, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася така діяльність;

10) у разі набуття платником податку статусу резидента Дія Сіті – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому платник податку набув статус резидента Дія Сіті.


До уваги платників податку на нерухомість!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що тимчасово положення статті 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) застосовуються з урахуванням таких особливостей:

  •  за 2021 та 2022 податкові (звітні) роки не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних осіб, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та за об’єкти житлової нерухомості, що стала непридатною для проживання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
  •  за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності юридичних осіб, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та за об’єкти житлової нерухомості, що стала непридатною для проживання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України;
  •  тимчасово, на період з 01 березня 2022 року по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації. При цьому платники податку – юридичні особи протягом шести календарних місяців після місяця, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відображаються зміни розміру податкового зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за відповідний податковий період. Для платників податку - фізичних осіб контролюючий орган самостійно обчислює податкове зобов’язання за період з 1 січня по 1 березня 2022 року.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Порядок визнання об’єктів житлової нерухомості такими, що непридатні для проживання у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, визначається Кабінетом Міністрів України.

Норми встановлені п.п. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.


До уваги фізичних осіб – платників єдиного податку!

Наказами Міністерства фінансів України від 24 листопада 2022 року № 394 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578» (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 09 грудня 2022 року № 1562/38898) та від 15 грудня 2022 року № 438 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 24 листопада 2022 року № 394» (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19 грудня 2022 року № 1626/38962) внесені зміни до форм податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця та податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, зокрема, доповнено додатком з розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік (опубліковано 30.12.2022 в Офіційному віснику України № 101).

Відповідно до пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Згідно з пунктом 297 прим.1.1 статті 297 прим.1 Кодексу платники єдиного податку – власники, орендарі, користувачі на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, а також голови сімейних фермерських господарств, у тому числі щодо земельних ділянок, що належать членам такого сімейного фермерського господарства та використовуються таким сімейним фермерським господарством, зобов’язані подавати додаток з розрахунком загального мінімального податкового зобов’язання у складі податкової декларації за податковий (звітний) рік.

Звертаємо увагу, що згідно з пунктом 64 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу встановлено, що першим роком, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання, є 2022 рік.

Платники єдиного податку – фізичні особи – підприємці першої – третьої груп, у яких виникає обов’язок визначити мінімальне податкове зобов’язання, вперше подають податкову звітність за новою формою разом з додатком 2 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» за 2022 рік.

Платники єдиного податку четвертої групи – фізичні особи – підприємці вперше подають податкову звітність за новою формою разом з додатком 3 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» за 2022 рік та з розрахунком єдиного податку на поточний 2023 рік.


Деклараційна кампанія 2023: річна податкова декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 01.01.2023 діє нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) та інструкція щодо її заповнення, оновлена редакція яких затверджена Міністерством фінансів України від 17.05.2022 № 143 «Про внесення змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 03.06.2022 за № 593/37929.

Платник податків самостійно обирає спосіб подачі декларації:

  •  особисто або уповноваженою особою;
  •  поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання (далі – поштою);
  •  засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» (далі – електронна форма).
  •  громадяни, які отримували іноземні доходи та знаходяться за кордоном, можуть надіслати декларацію поштою або в електронній формі. Подати декларацію в електронній формі можна, скориставшись приватною частиною Електронного кабінету.

Звертаємо увагу, що за умови якщо у платника податку на доходи фізичних осіб відсутні підтверджуючі документи щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел і суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлені згідно зі ст. 13 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), то відповідно до п.п. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 ПКУ такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним.


Шановні платники! Комунікаційна податкова платформа працює!

Податкова служба продовжує політику відкритості та прозорості у своїй діяльності та використовує результативні формати співпраці з платниками.

Задля якісної та оперативної комунікації з бізнес-спільнотою і громадськістю у Дніпропетровській області працює Комунікаційна податкова платформа. Ця платформа активізує співпрацю державного органу з платниками.

Комунікатори – фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), які координують роботу Комунікаційної податкової платформи регіону, забезпечують ефективний зворотній зв’язок між платниками і податковою службою області.

Нагадуємо, що на базі ГУ ДПС створена електронна скринька Комунікаційної податкової платформи за адресою dp.ikc@tax.gov.ua.

На цю скриньку представники бізнесу та громадськості можуть звернутись до ГУ ДПС з нагальними питаннями стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, а також з пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою.

У зверненнях платники в обов’язковому порядку зазначають інформацію (номер телефону для контакту, e-mail тощо) для зворотнього зв’язку – надання відповідей або інформації про проведення запланованого заходу.

За результатами розгляду таких звернень, за потребою заявників, ГУ ДПС плануються комунікації з платниками у різних форматах (зустрічі, засідання «круглих столів», семінари тощо), у тому числі і в режимі онлайн.

Податкова служба зацікавлена в інформаційних контактах з бізнес-спільнотою та громадськістю. Саме тому такий інструмент взаємодії, як Комунікаційна податкова платформа, надає змогу платникам податків оперативно вирішувати актуальні питання у діалозі з податківцями.


Який порядок формування податкового зобов’язання та податкового кредиту у комітента та комісіонера при придбанні товарів у нерезидента?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з п.п. «е» п.п. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) постачанням товарів є передача товарів згідно з договором, за яким сплачується комісія (винагорода) за продаж чи купівлю.

Базою оподаткування для товарів/послуг, що передаються/отримуються у межах договорів комісії (консигнації), поруки, довірчого управління, є вартість постачання цих товарів, визначена у порядку, встановленому ст. 188 ПКУ.

Дата збільшення податкових зобов’язань та податкового кредиту платників податку, що здійснюють постачання/отримання товарів/послуг у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів та без права власності на такі товари/послуги, визначається за правилами, встановленими ст.ст. 187 і 198 ПКУ (п. 189.4 ст. 189 ПКУ).

Разом з цим, норма п. 189.4 ст. 189 ПКУ не поширюється на операції з експортування товарів за межі митної території України або з ввезення на митну територію України товарів у межах зазначених договорів (п. 189.6 ст. 189 ПКУ).

Порядок оподаткування таких операцій визначається з урахуванням норм п. 187.11 ст. 187 ПКУ, згідно з яким попередня оплата вартості товарів, що ввозяться на митну територію України, не змінює значення сум податку, які відносяться до податкового кредиту або податкових зобов’язань платника податку – імпортера.

Пунктом 198.2 ст. 198 ПКУ встановлено, що для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов’язаннями згідно з п. 187.8 ст. 187 ПКУ.

Разом з цим згідно з п. 198.6 ст. 198 ПКУ не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України).

У разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку (п. 201.12 ст. 201 ПКУ).

Таким чином, при ввезенні товарів на митну територію України право на податковий кредит за такою операцією виникає лише у комітента на дату сплати податкових зобов’язань згідно з п. 187.1 ст. 187 ПКУ на підставі митної декларації, оформленої відповідно до вимог законодавства.

Податкові зобов’язання щодо комісійної винагороди у комісіонера відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПКУ виникають у загальному порядку за правилом першої події: або за датою отримання винагороди від комітента на поточний рахунок, або за датою підписання акта наданих послуг. При цьому база оподаткування визначається відповідно до вимог п. 188.1 ст. 188 ПКУ.


Про сплату податку на доходи фізичних осіб

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що фізична особа, відповідальна згідно з вимогами розділу ІV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб (податок), сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету:

а) у разі коли така фізична особа є податковим агентом, – за місцем реєстрації у контролюючих органах, а у випадках, передбачених ПКУ, – за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості);

б) у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу майна резидентами та нерезидентами, посвідчення договорів дарування чи видачі свідоцтв про право на спадщину нерезидентам – за місцем нотаріального посвідчення таких договорів (одержання свідоцтв);

в) в інших випадках – за її податковою адресою, а у випадках, передбачених ПКУ, – за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості);

Норми передбачені п.п. 168.4.5 п. 168.4 ст. 164 ПКУ.

Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід (п.п. 168.4.7 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе фізична особа у випадках, визначених розділом ІV ПКУ (п.п.168.4.8 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Суми податку, нараховані податковим агентом або фізичною особою, яка отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким податковим агентом або такою фізичною особою до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису) (п.п. 168.4.9 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).

Суми податку, нараховані податковим агентом з доходів від продажу електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії генеруючими установками, які належать фізичним особам – платникам податку, сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких генеруючих установок (п.п. 168.4.10 п. 168.4 ст. 168 ПКУ).


Чи продовжено строк проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб у зв’язку з введенням воєнного стану?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 15.08.2022 № 2516-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткування благодійної допомоги, виплаченої на користь членів сімей поранених та загиблих учасників бойових дій під час участі у відсічі збройній агресії та забезпечення національної безпеки України» продовжено кампанію одноразового (спеціального) добровільного декларування до 01 березня 2023 року.

Відповідно до п. 1 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування передбачає сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування в порядку, строки і розмірах, встановлених ПКУ, та виконання інших умов, визначених підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.


Співпраця податківців та виконавчого комітету Інгулецької райради щодо легалізації трудових відносин

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

З метою виявлення роботодавців, які використовують незадекларовану працю та з ініціативи місцевої влади Інгулецького району міста Кривого Рогу спільно з представниками Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено захід з легалізації «тіньової» зайнятості.

Під час заходу роботодавців проінформували щодо мінімальної заробітної плати на теперішній час та ступінь відповідальності за неналежне оформлення найманих працівників.

Закликали суб’єктів господарювання працювати виключно в правовому полі та сумлінно сплачувати податки та збори, таким чином підтримувати економічний фронт в умовах воєнного стану.

Наприкінці заходу присутні отримали друковану продукцію інформаційно-роз’яснювального характеру.


Семінар для підприємців

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) інформує.

За ініціативи Криворізької філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості проведено семінар для підприємців щодо надання інформаційної підтримки з питань провадження підприємницької діяльності, на який була запрошена начальник Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Познякова.

Вона розповіла присутнім про останні зміни в податковому законодавстві, особливості ведення господарської діяльності, ставки податків і зборів та їх сплату, та нагадала про деклараційну кампанію щодо декларування доходів отриманих за 2022 рік.

Учасники семінару отримали змістовні відповіді та роз’яснення на поставлені питання, також отримали друковану продукцію роз’яснювального характеру.


У форматі «круглого столу» актуальні питання оподаткування

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) повідомляє.

У Криворізькій південній ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області податківці разом з платниками податків у форматі «круглого столу» розглянули актуальні питання податкового законодавства.

Обговорили сплату податків в умовах воєнного стану, одноразове (спеціальне) добровільне декларування фізичними особами належних їм активів та сплату одноразового збору, оформлення трудових відносин роботодавцями з найманими працівниками.

Під час спілкування податківці роз’яснили особливості подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді за допомогою Електронного кабінету, наголосивши, що податкова декларація про майновий стан і доходи за 2022 рік подається до 01 травня 2023 року (включно).

Наприкінці заходу платники отримали друковану продукцію роз’яснювального характеру.


Про актуальне в оподаткуванні під час практикум-навчання для платників

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) повідомляє.

Нещодавно в Криворізькій північній ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено практикум-навчання для платників податків.

Під час практикуму були розглянуті зміни в податковому законодавстві, які вступили в дію з початку року, особливості складання податкових декларацій про майновий стан і доходи та з одноразового (добровільного) декларування, а також їх подання через Електронний кабінет платника податків.

Наприкінці практикуму присутні отримали друковану продукцію роз’яснювального характеру.



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux