З метою підвищення ефективності роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану та якості обслуговування громадян у сфері державної реєстрації актів цивільного стану Міністерством юстиції України запроваджено нові пілотні проекти, які дають можливість оптимізувати процес надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та створити сприятливі умови для їх отримання громадянами.
1.Подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет
Дане нововведення дає можливість подавати заяви у сфері державної реєстрації актів цивільного стану до відділів в онлайн-форматі. Для того, щоб громадяни могли скористатися даним сервісом, необхідно:
2. Електронний сервіс з проставлення апостиля
Завдяки запровадженню електронного сервісу з проставлення апостиля: будь-яка особа може з паспортом, відповідними документами, на яких необхідно проставити апостиль, документом про сплату послуги або документом (копією), який надає право на звільнення від сплати звернутися до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану .
Переваги сервісу: із запровадженням Електронного реєстру апостиля значно спростився порядок подачі документів для проставлення апостиля та їх отримання. Громадянам не потрібно їхати до Києва, достатньо звернутися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за їх вибіром.
3. Пілотний проект «Реєстрація шлюбу за добу»
З метою удосконалення роботи у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, зокрема щодо організації та проведення державної реєстрації шлюбу, Міністерством юстиції України розроблено проект «Про запровадження пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу», спрямований на спрощення та пришвидшення відповідної процедури, максимальне наближення такої послуги до людей та забезпечення реалізації гарантованого державою права на шлюб.
4. Комплексна послуга «єМалятко»
Лише на підставі однієї заяви батьки новонародженої дитини можуть отримати у відділі державної реєстрації актів цивільного стану послуги в рамках даної послуги:
Із запровадженням на території України з 24 лютого 2022 року режиму воєнного стану відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану", багато громадян змушені були покинути свої домівки та знайти прихисток за кордоном.
Для цієї категорії громадян буде корисною наступна інформація.
Закордонні дипломатичні установи України тепер зможуть користуватися Державним реєстром актів цивільного стану громадян. Це дасть їм можливість проводити держреєстрацію актів цивільного стану, вносити зміни до актових записів цивільного стану, поновлювати й анульовувати їх.
Відповідне рішення 24.02.2023 року ухвалено на засіданні Кабміну.
Також закордонні дипломатичні установи зможуть повторно видавати свідоцтва про держреєстрацію та витяги з Реєстру. Документи видаватимуться незалежно від місця зберігання паперового носія.
Таким чином, українцям за кордоном буде спрощено доступ до послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану і скорочено строки їх отримання в закордонних дипломатичних установах України.
Закордонні дипломатичні установи, які здійснюватимуть надання послуг у сфері держреєстрації актів цивільного стану з використанням Реєстру, будуть визначені Міністерством закордонних справ.
Прийняте рішення набуде чинності через 10 днів після його опублікування
В.о. начальника відділу Вікторія КАПОШКО