Якщо ми вчимо сьогодні так,
як вчили вчора,
ми крадемо у наших дітей завтра.
Джон Дьюї
На сучасному етапі модернізація освітнього процесу покликана сприяти формуванню та розвитку творчої особистості, яка спроможна повноцінно реалізуватися в житті.
Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще необхідно навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.
Як сформувати ключові компетентності і наскрізні вміння особистості школяра? Які педагогічні технології доцільно обрати? Як досягти творчої співпраці вчителя і учня?
Відповіді на ці запитання намагалися знайти вчителі математики і фізики Апостолівської ОТГ під час проведення міжшкільного семінару-практикуму, який відбувся 28 листопада 2018 року на базі Апостолівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 з проблемного питання «Формування ключових компетентностей особистості шляхом використання ІКТ та сучасних засобів навчання на уроках математики і фізики».
Семінар-практикум проведено у формі фізико-математичного коучингу, активними учасниками якого були Середіна Л.О., Бондар І.О., Білай І.В. − методисти відділу освіти виконавчого комітету, педагогічний колектив школи та вчителі математики і фізики Апостолівської ОТГ.
Любов Миколаївна Лавриненко − директор школи, щиро привітала учасників семінару і побажала всім творчої плідної співпраці.
Під час теоретичної частини заступник директора з навчально-виховної роботи школи Наталія Леонідівна Шмигіна розкрила теоретичні аспекти проблемного питання, сконцентрувавши увагу на його актуальність та важливість в освітньому процесі сьогодення, цікаво представила роботу шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу, ознайомила педагогів з використанням навчальних ресурсів для набуття учнями ключових компетентностей та оволодіння наскрізними змістовними лініями в ході проведення уроків математики та фізики шляхом впровадження в освітньому процесі ІКТ та інноваційних технології навчання.
Учасники семінару з цікавістю, пізнавальним інтересом та оптимальною активністю включилися в групову роботу під час проведення інтерактивної гри з елементами міні-тренінгу на тему: «Компетентнісний підхід до освітнього процесу як вимога сучасності», який проводила практичний психолог Ірина Анатоліївна Коваленко.
В ході проведення уроків було розкрито практичну частину семінару, під час якої присутні педагоги ознайомилися з досвідом педагогічної діяльності учителів, основним аспектом якого було використання Інтернет-ресурсів та сервісів на уроках математики і фізики.
На уроці математики за програмою Notebook у 5-В класі на тему: «Розв’язування вправ і задач на всі дії з натуральними числами» вчитель Козаченко О.В. ефективно використовував сучасні інформаційні технології, можливості Інтернету, наочно ілюстрував практичне застосування математичних знань з використанням новітньої комп'ютерної програми «Notebook».
Яцків Л.Й та Пурус Н.В. під час проведення бінарного уроку-дуету математики і фізики у 8-Б класі на тему: «Дії зі степенями і їх застосування при розв’язуванні задач з фізики» показали ефективність використання міжпредметних зв’язків, інтерактивних вправ, ІКТ під час навчальної діяльності учнів.
Скрипник В.О. на уроці математики в 5-А класі на тему: «Розв’язування прикладів та задач на всі дії з натуральними числами» використовувала ігрові моменти, тестові завдання, групову та індивідуальну роботу учнів, застосовуючи сервіс інтерактивних вправ «LearningApps». Нестандартний урок-серіал «П’ять причин пишатися Україною» справив незабутні враження як на учнів, так і на колег-гостей-учасників семінару.
Шимберська Т.А. на уроці фізики у 8-А класі на тему: «Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника» при вивчені нового матеріалу застосовувала фізичні експерименти (демонстраційний та віртуальний), що сприяло удосконаленню логіко-аналітичних умінь учнів, цікаві факти та відеоролики на тему: « Паливо», які пов'язували тему уроку з повсякденним життям.
На уроці у 10-А класі на тему: «Перетворення виразів, що містять корені. Дії над кореннями» Безпятчук Г.С. створювала проблемно-пошукові ситуації, формувала уміння застосовувати математичні методи для вирішення різних завдань, використовувала ІКТ (презентаційний матеріал, тестові завдання).
В заключному етапі учасники семінару переглянули відеорезюме (презентація педагогічного стилю) Л. Й. Яцків, вчителя фізики, яка в 2018 році брала участь у всеукраїнському конкурсі «Учитель року», побували на виставці робіт творчо обдарованих дітей «Творчий простір», відвідали Музей історії школи.
Підсумок семінару було проведено у формі інтерактивної вправи «Коло думок: займи позицію», під час якої учасники семінару ділилися враженнями, обмінювалися думками від побаченого та почутого.
Запрошені вчителі відзначили високий професійний рівень педагогів Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів №4, доцільність і практичність такого методичного заходу.
Проведення семінару-практикуму, активна співпраця Апостолівської четвертої школи, методичного супроводу методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Апостолівської міської ради та педагогів-учасників наочно продемонструвала, який значний, а головне важливий об’єм роботи можна здійснити, якщо працювати спільно, послідовно й організовано.
Кожен з педагогів, що відвідав семінар, безперечно, зумів піднятися на ще одну сходинку вище у своїй педагогічній майстерності. Тож нехай цей шлях завжди увінчується успіхом, кількісними і якісними результатами.
Відділ освіти виконкому міської ради